Hvis mitt liv kommer til å bety noe

UTTALELSE: Verken helter eller skurker, må lærere være støpt som viktige partnere

I løpet av det siste året, i tusenvis av historier, vi har fått en fremre seterad til tragikomisk måter skolekretser ta beslutninger. Og mens hver av historiene har hatt sin egen distinkte tomten, de hadde én ting Til felles: transformasjon av lærere fra helter til skurker.

Dette skjedde til tross for, eller kanskje på grunn av det faktum at så få lærere som har en formell stemme i måten vi styrer våre skoler. For å bedre forstå hvorfor og unngå en streng av uønskede oppfølgere, er det verdt å ta et øyeblikk å reflektere over våre Bysantinske skolen styringssystemer og spør om vi kan gjøre bedre.

Det er ingen policy-området i vår organisering og styring «mer kompleks enn grunnskole og videregående opplæring,» utdanning professorer og forskere Paul Manna og Patrick McGuinn skrev i sin i sin 2013 bestill. Det er fordi aktører på alle nivåer i det AMERIKANSKE føderale systemet kan kreve både rett og plikt til å styre offentlige skoler.

Siden No Child Left Behind (NCLB) ble vedtatt i 2002, den føderale regjeringen har spilt en enorm rolle i standardisering. I mellomtiden, under-ressurser statlige myndigheter ha eggerøre til å møte konstitusjonelle plikter å vedta en «basic» «uniform» og «tilstrekkelig» system for offentlig utdanning.

Hver av landets nesten 14.000 distriktene fører tilsyn med daglig skolen rutiner, som styres av en leder som er ansatt, og kan bli avfyrt av en demokratisk valgt skolestyret. Legg til i dette kastet lokale, nasjonale og internasjonale næringslivsledere investert i arbeidsstokken utvikling og foreldre presser på for å få tilgang til, egenkapital og resultat.

Til slutt, vurdere lærere som leverer undervisning, pleie kreativitet og triage traumer.

De fleste av media dekning av langvarige forsinkelser i retur til i-person utdanning har ikke overraskende klarte ikke å fange opp disse kompleksiteten av skolen og selskapsledelse. Hoppe over det faktum at politikere og ledere publisere planer og ringe skudd, mange mennesker, frustrert av treg reopenings, fokusert på lærere, og dette inspirerte en anti-lærer tilbakeslag.

Relatert: Tårer, søvnløse netter og små seire: Hvordan første-års lærere er forvitring krisen

I løpet av det siste året, oppmuntret av min jobb å legge til nuance til den populære forståelsen av lærere fagforeninger og av min egen erfaring som foreldre til elementær-alderen offentlig skole barn, jeg begitt seg ut på et forsøk på å intervjue flere eu-ledere fra 100+ distriktene, urbane, landlige og forstad, i 12-stater. Min studie var utformet for å dokumentere lærer engasjement i pandemi beslutninger; resultatene tyder på at å skylde på lærerne for forsinkelser i skolen reopenings savner historien.

Og som kan ha reelle konsekvenser for våre allerede skjøre, offentlig utdanningssystem.

Fordi det var ikke bare lærere som ønsket å utsette på-person læring. Superintendents, school boards, foreldre, tilsyns-ansatte, ernæring ansatte og transport ansatte også offentlig uttrykt bekymringer.

Til folk som kjører den dag-til-dag driften av offentlige skolen systemer over hele landet, låg åpne en ekstra uke eller måned ment tid til å rekruttere nødpersonell, restrukturere læreplaner, endre rekkefølgen på eller erstatte møbler, beredskapslager sikkerhet rekvisita, utvikle klare isolasjon og kontakt sporing systemer og, i noen tilfeller, sikre vaksiner for skolens personell.

Vi kan ikke glemme at føderale og statlige myndigheter gjorde ingen av disse tingene for våre skoler. Skolekretser var å gjøre disse beslutninger lokalt. Og selv om sterke fagforeninger ofte spilt en rolle i re-åpning tidslinjer, som ikke alltid var tilfelle.

Over hele landet, lærere var livredd for å gå tilbake til sine klasserom uten fullt fleshed ut planer. Lærere i sørlige bydeler med for det meste Svart og brun studenter organisert bil møter og brev-skriving kampanjer for å oppmuntre til skolestyrets medlemmer til å ta kontakt med offentlige helsemyndigheter før gjenåpning.

De fleste av disse lærerne manglet en formell rett til å føre kollektive forhandlinger; de kunne ikke true med å gå ut i streik. Men de fant en måte å stemme bekymringer og forsinkelse reopenings. Som et resultat, de kan bli ansett å være like kraftig som den mer militante fagforeninger.

Lærere i nonunionized charter skolen har også hindret pre-vaksine skole i-person reopenings ved å avslutte eller truer med å gjøre det når de visste at det var ingen som venter på å ta deres plass.

Lærere over hele landet spurt om styremedlemmer til å være forsiktig i sine avgjørelser, men det gjorde det foreldre og andre medlemmer av fellesskapet. I noen tilfeller, school boards bestemt gjenåpning datoer og godkjent sikkerhet protokoller. I mange andre tilfeller, school boards gitt superintendents beredskap utøvende makt. I de tilfeller en eneste, unelected skuespiller besluttet om og hvor mye for å involvere skolen, personell og samfunnet i pandemi ledelse.

Noen superintendents med ny og bred beslutningsmyndighet svarte til foreldres bekymringer og lærere bekymringer. Noen ganger er disse bekymringene justert, andre ganger er de ikke.

Lærerne sjelden (om noen gang) fikk akkurat det de ønsket. Likevel, de viste dette året når, hvor og hvordan de kan. Hvis en dokumentaren er laget om pandemi innvirkning på offentlig utdanning, vil vi se at lærere ikke var skurker.

Mange er nå overveldet og brent ut, og å skylde på dem vil bare forverre en lærer mangel som var allerede nærmer seg krise nivåer før pandemien begynte.

Hvis vi ønsker sterke offentlige skoler, må vi makemore plass på våre beslutninger bord — formalisere og å oppmuntre til regelmessig kommunikasjon mellom skoleledere og lærere gjennom fagforeninger og andre tilsiktet måte.

Pandemien utsatt skolen vår styringssystemer’ svakheter, og hvis det var en overraskelse, det er hvordan så få distrikter behandle lærere som viktige partnere som de er. For fremtiden av offentlig utdanning i dette landet, som må endres.